نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
سرخط خبرها

سردار رادان: خودرو‌های شوتی حداقل ۶ ماه توقیف شود

  • کد خبر: ۱۹۵۹۶۶
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
سردار رادان: خودرو‌های شوتی حداقل ۶ ماه توقیف شود
فرمانده فراجا از مکاتبه‌اش با شورای‌عالی امنیت ملی درباره خودروهای شوتی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز سردار احمدرضا رادان در حاشیه حضور در کمیسیون کاهش تصادفات پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، بر ضرورت برخورد و حل مساله خودرو‌های شوتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه سالانه حدود ۳۰۰ نفر از کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به خودرو‌های شوتی است. در واقع رانندگان این خودرو‌ها به گونه‌ای رانندگی می‌کنند که هم ایمنی خودشان را به خطر می‌اندازند و هم ایمنی دیگر رانندگان را تهدید می‌کنند. این خودرو‌ها در مواردی سبب آسیب به ماموران پلیس نیز شده‌اند.

رادان با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار خودروی شوتی در کشور مورد شناسایی قرار گرفته‌است، گفت: این خودرو‌ها در جاده‌های کشور مقررات را زیرپا می‌گذارند و همانطور که گفتم در طول یک سال در مرگ حدود ۳۰۰ انسان نقش داشته‌اند. چندین برابر جانباختگان نیز تعداد مصدومانی است که تصادفات این خودرو‌ها برجای می‌گذارد. به عنوان مثال در همین روز‌های اخیر یک خودروی شوتی با سرعت غیرمجازی که داشت، سبب مرگ پنج نفر از اعضای یک خانواده شد.

فرمانده فراجا افزود: علاوه بر این، خودرو‌های شوتی بر چرخه اقتصادی کشور نیز اثر گذارند و با انتقال بار قاچاق، در نظم اقتصادی و امنیت تولیدکنندگان نیز اخلال ایجاد می‌کنند.

وی از مکاتبه‌اش با شورای عالی امنیت ملی در مورد خودرو‌های شوتی خبر داد و گفت: در نامه‌ای که به شورای عالی امنیت نوشتم، درخواست کردم که خودرو‌های شوتی هنگامی که توقیف می‌شوند حداقل شش ماه توقیف شوند و علاوه بر آن در هنگام ترخیص تغییراتی نیز که در این خودرو‌ها انجام شده رفع و شاسی خودرو و شکل صندلی‌ها و ... به حالت اولیه و استاندارد بازگردد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->